• Wim van Grinsven

Vertelkunst

Verkopen, overtuigen, communiceren; het kan niet meer zonder een goed en overtuigend verhaal.


Elke organisatie, elk bedrijf, elk product, elke dienst heeft een verhaal. Het is de kunst om dat naar boven te halen en op een boeiende manier te vertellen.


Zoals je weet draait het in de toekomst nog veel meer dan tegenwoordig om authenticiteit.



Authenticiteit is niet het tegenovergestelde van een verhaal. Integendeel


Maar het gaat bij authenticiteit wel om het échte verhaal. Geen opgeklopte marketingriedels, maar feiten en oprechte motieven die een snaar raken bij de ontvanger.

De kunst van het vertellen Het vertellen van zo'n verhaal is al een kunst, het naar boven halen van de bouwstenen ervan is de echte uitdaging. In welke behoefte voorziet de onderneming of organisatie nu eigenlijk werkelijk? Welke invulling is volstrekt eigen en onuitwisselbaar te noemen.


Wat is de bedrijfscultuur en hoe krijgt die vorm in voor de klanten en andere stakeholders waarneembare acties en uitgangspunten?


Het verhaal van een onderneming is in de loop van vele jaren tot stand gekomen; in de praktijk of in de gedachten van de ondernemer. Geef het de tijd en ruimte om zich te vertalen naar de buitenwereld.


Tekstbron verstaat die vertelkunst.



#storytelling #onderscheidendvermogen

© 2020 Tekstbron

 

 

 

Jonkheer Ruysstraat 37

6221 VR  Maastricht

  • White Facebook Icon
  • White Twitter Icon